کد خبر: ۸۹۶۰
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

قوی‌ترین جنگنده

امیرپارسا جوهری می‌گوید: در یکی از مسابقات، حریف‌هایم قدر و من نگران باخت بودم، اما پدرم گفت حتی اگر هیچ مقامی نیاورم، مهم نیست. همین حرف باعث شد راحت‌تر مبارزه کنم.

این روز‌ها نام یک پسربچه هفت‌ساله در ورزش کاراته مشهد حسابی به چشم می‌آید. امیرپارسا جوهری، نونهال ورزشکار محله فرهنگیان است که تنها در سال گذشته، ۱۰ مدال آسیایی، کشوری و استانی را به دست آورده و بین رفقا و بچه‌های باشگاه به «قوی‌ترین جنگنده» مشهور است.

در به‌ثمرنشستن فعالیت‌های ورزشی امیرپارسا، افراد زیادی مؤثر بوده‌اند که بی‌تردید یکی از آنها معصومه نوری، مادر این قهرمان است؛ او ابتدا با رزمی‌کارشدن پسرش، مخالف بوده است و تصور می‌کرده این ورزش، روحیه او را خشن می‌کند و آب و نانی هم برای فرزندش ندارد. اما پس‌از کشف استعداد پسرش، از او بسیار حمایت کرده، مانند پدرش، آقا‌جلال که در همه مسابقات، امیرپارسا را همراهی می‌کند. 

- چه مدتی است که امیرپارسا ورزش کاراته را حرفه‌ای دنبال می‌کند؟
معصومه‌خانم: دوسال می‌شود که پسرم را به باشگاه ورزشی می‌فرستم. نزدیک خانه‌مان باشگاهی داریم که کوچک است، اما مربی‌اش برای بچه‌ها از جان و دل مایه می‌گذارد. استاد بهنام قائمی بود که متوجه استعداد امیرپارسا شد و پسرم را تشویق کرد.

- امیرپارسا درس را بیشتر دوست دارد یا ورزش؟
معصومه‌خانم: فکر کنم ورزش؛ مدام چشم می‌کشد تا عصر شود و همراه پدرش به باشگاه برود. البته درس‌هایش را هم می‌خواند و همه نمره‌هایش خیلی خوب است.

- نگران نیستید که امیرپارسا از این سن و سال، دعوایی بار بیاید؟
معصومه‌خانم: اولش نگران بودم، ولی الان اصلا. بخش مهمی از آموزش‌های رزمی استاد به چگونگی پرهیز از رویارویی و نبرد اختصاص دارد و بچه‌ها کاملا توجیه شده‌اند.

 - امیرپارسا تا‌کنون چه مقام‌هایی را به دست آورده است؟
معصومه‌خانم: اسفند سال گذشته، امیرپارسا در رده نونهالان مسابقات قهرمانی آسیا که در اهواز برگزار شد، شرکت کرد و مدال نقره را به دست آورد. آبان سال گذشته نیز در مسابقات کشوری مشهد شرکت کرد و مدال طلا و قهرمانی را از آن خودش کرد. پنج‌مدال طلای استانی در سبک‌های گوناگون کاراته دارد و مدال نقره مسابقات بین‌المللی جام صلح و دوستی را هم کسب کرده است.

- برای تفریح با خانواده به کجا می‌روید؟
معصومه‌خانم: پدر امیرپارسا، کارپرداز شرکت و بیشتر هفته را درگیر است، اما آخر هفته‌ها یا به کوه‌پارک می‌رویم یا باباکوهی.

- آیا در مسابقات استرس داری؟
امیرپارسا: بله، خیلی زیاد. افراد بسیاری داشتند مسابقه می‌دادند. حریف‌هایم قدر و من نگران باخت بودم، اما پدرم گفت حتی اگر هیچ مقامی نیاورم، مهم نیست. همین حرف باعث شد راحت‌تر مبارزه کنم. همیشه وقتی استرس دارم و امتیاز عقب می‌افتم، پدرم من را آرام می‌کند.

- امکانات باشگاهی محله‌تان، خوب است؟
امیرپارسا: خوب است. تشک تاتامی خوبی دارد. خیلی شلوغ نیست و بچه‌ها با هم مهربان هستند.

- ورزش دیگری را هم دوست داری؟
امیرپارسا: بله، شنا را خیلی دوست دارم.

- وقتی بزرگ شوی، دوست داری چه کاره شوی؟
امیرپارسا: مربی کاراته.

* این گزارش چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در شماره ۵۶۶ شهرآرامحله منطقه ۹ و ۱۰ چاپ شده است.

ارسال نظر